fredag 27 januari 2012

4 politik.

Politik! Detta kan vara ganska intressanta just nu då det snart är presidentval i USA... och jag tar den svåraste punkten först.

Hur börjar detta på ett bra sätt. Jag kan väl börja med att jag inte är insatt i politik och att jag inte kan lova att allt jag skriver är 100 % sant då all information kommer från internet.

Svensk politik är jag verkligen inte insatt i, men jag borde försöka se över det inom en snar framtid, det enda jag vet att att Håkan Juholt klantade sig rejält och avgick. Jag tror att anledningen till att jag inte är så intresserad av just svensk politik kommer av att Sverige faktiskt är ett av världens bästa länder att bo i redan.. och det är inte bara jag som hittar på det. Här kan ni läsa om vilka länder som sätter bra exempel i världen.

USAs nuvarande president är, som ni förhoppningsvis redan vet, Barack Hussein Obama som tillhör det demokratiska partiet (vänster). Men det är ju inte det som är intressant just nu, utan republikanernas kandidater, Newt Gingrich, Mitt Romney, Ron Paul och allas vår favorit Rick Santorum.

Newt Gingrich leder hittills kampen trots skandalen med hans ex-fru som uttalade sig om att Newt ville ha  ett öppet äktenskap. I sitt senaste tal pratade han om USAs framtid som om det vore en pojkdröm, nämligen en fast bas på månen, istället för att ta tag i de större frågorna som t.ex. ekonomin.

Mitt Romney har fått mycket kritik för sin inkomst som förra året var drygt 20 miljoner dollar. Romney som är mormon, råkade vid en debatt om homo-äktenskap uttala sig om att äktenskap är heligt mellan män och kvinnor... Ojojoj vad han har fått vakta sin tunga efter det, för det är inte många som står för månggifte.

Ron Paul har inte fått så mycket tid i ramljuset och många har räknat bort honom, helt ärligt vet jag inget om honom.. förutom att han är 76 år!

Och sist och kanske minst populär är Rick Santorum. Han har gjort uttalanden om att abort är att ta ett liv, oberoende på hur tidigt det är. I en intervju där han fick frågan hur han skulle göra om hans dotter blev gravid efter en våldtäkt svarade han att han skulle försöka övertala henne att behålla barnet för att det är hennes barn. Jag vet inte själv hur jag skulle känna, men jag tror inte att jag skulle vilja föda min våldtäktsmans barn. Santorum har även på sätt och vis jämfört homosexualitet med bestialitet och som svar på det fick han något uppkallat efter sig. Santorum = blandningen av avföring och glidmedel som är vanligt efter analsex.


Det här var en liten sammanfattning av saker som ingen egentligen bryr sig om! Och som sagt så behöver det inte vara sant bara för att jag läst eller hört det på internet!

Imorrn går jag vidare till någon annan punkt på listan!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Haha, jamen jag tog det ju seriöst ;) jag försöker verka lite smart!

      Radera