måndag 30 januari 2012

2 Varför är godis godare än frukt?

Ja varför ÄR godis godare än frukt, väldigt bra fråga.. Jag har läst någon gång att anledningen till vi gillar godis/socker så mycket är för att människor som åt mycket sötsaker förr i tiden levde längre, på grund av fettet, och förde vidare "sötsugsgenerna". Men jag kan inte stå för det eftersom jag inte har något minne av vart jag läst det, det kan ha varit i Illustrerad Vetenskap eller på Flashback.

Visst frukt är gott, men kom igen! Sockerkicken man får av godis är ju underbar, synd bara att den inte håller i sig längre. Godis finns ju överallt också, man kan inte gå till någon kiosk eller butik utan att det finns godis, helt perfekt. Frukt finns i nästan alla butiker, men inte alltid den frukt man vill ha, plus att frukt blir gammal, godis blir inte det tack vare alla fina och hälsosamma ämnen.

Frukt är nyttigare och jag vet att jag borde äta mer frukt och mindre godis, men varför inte leva livet och njuta medan jag kan! I WANT CANDY!


Godis FTW!

2 kommentarer:

  1. Anledningen till varför godis aldrig blir gammalt är för att det aldrig finns kvar när det borde bli gammalt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det stämmer! Det tänkte jag inte ens på ;)

      Radera