lördag 25 februari 2012

5 dagar fyllda med ångest

Jag vet att man inte ska klaga över att vara student, man får pengar för att studera, hur svårt kan det vara egentligen.. Men jag måste säga att den här veckan inte har varit rolig! Det känns som att jag bara har suttit framför datorn hela veckan samtidigt som jag läst böcker och gjort gamla tentor. I torsdags när jag kom hem från skolan strax efter 8 så började jag blöda näsblod, vilket inte hör till vanligheterna för mig, och jag tog det som ett tecken på att jag var utmattad.

Orsaken bakom denna helvetesvecka var tentan som jag skrev igår, det var den svåraste tentan jag skrivit på länge.. jag har aldrig suttit så länge så att jag har hört vakten varnar när att det bara är 12 minuter kvar! I vanliga fall skulle lugnet komma efter tentan, men inte den här gången, det var bara att sätta sig i bilen och köra till Lycksele för att jobba.

Det jag egentligen vill få fram med detta inlägg är att det inte alltid är lätt att vara student! När folk sedan säger "det kan ju inte vara så svårt, jag skrev massa prov när jag gick på gymnasiet" då vet man att dom inte fattar ett piss! DET ÄR INTE SAMMA SAK!

Aja nu vet ni hur min vecka har varit!

2 kommentarer:

  1. Så nu kan jag kanske förvänta mig lite fler uppdateringar? ;)

    SvaraRadera