onsdag 28 mars 2012

Apropå böcker

Efter att jag skrivit det förra inlägget började jag tänka på att jag läst ganska många böcker, jag kanske skulle kunna ta och rekommendera lite läsning.

Jag gillar alla sorters böcker.. men när det kommer till deckare eller kriminalböcker så har jag några favoritförfattare! På toppen är Jeffery Deaver, hans böcker är så himla bra! En av hans böcker (Det trasiga fönstret) gjorde att jag var rädd för elektricitet i en vecka! Det jag gillar med Deaver är att han skriver från båda håll, alltså både "skurken" och "hjälten". Och hjälten är inte någon macho-man utan en handikappad man och hans flickvän, båda poliser.

Om man är intresserad av svenska deckare så tycker ju alla om hypnotisören, men jag fastnade inte riktigt för den. Jag gillar Åsa Larssons böcker om Rebecka Martinsson som alltid hamnar mitt i något mord eller liknade i Kiruna-området! Hennes första bok hette Solstorm och även fast filmen kanske inte var den bästa så är hennes böcker bra.

Jag var tvungen att räkna böckerna i min bokhylla och det var lite över 100 st.. men det finns fler.. jag kanske borde skaffa mig ett liv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar